Kaseinbollar

Igår fick jag för mig att det var chokladbollens dag, men icke! Det var först i morgon! Men jag letade då upp ett recept på Food Factor-vänliga chokladbollar med kaseinpulver.
För er som undrar vad kasein är så finns det ett inlägg om det tidigare i bloggen!

Receptet jag hittade är från @tastyhealth på Instagram eller rättare sagt hennes blogg, http://tasty-health.se/.
Men jag gjorde en liten egen touch, då jag inte hade allt och ville ha lite "crunch".

Kaseinbollar 8-10st
125 g mini keso
2 msk kaseinpulver
1,5 tsk kakao
1 msk Steviaströ (kan uteslutas)
15 hackade sötmandlar
Kokos att rulla i/toppa med

Mixa keson slät
Blanda i resten av ingredienserna
Forma bollar och rulla/toppa med kokos

Detta är då receptet med min touch! För originalrecept hänvisar jag till hennes blogg!

Gott smak!
Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0