Protein

Jag hade tänkt passa på att skriva lite om de proteinpulver jag tar. Igår fick jag hem nytt protein från fitnessguru som heter OneWhey Isolate Melon Yoghurt, har bara hunnit testa den med kvarg men den var otroligt god till. Testade igår med mitt andra protein fast smak Rocky Road och det var inte en lika god smakupplevelse. 
 
Menmen.. Jag tar i alla fall som vassleprotein (det protein jag intar till frukost ibland och direkt efter träning) OneWhey Isolate. Det har jag köpt från http://fitnessguru.se och innehåller 0 kolhydrater och fett. Så det är ett rent protein du kan inta direkt efter träning för att musklerna snabbt ska få hjälp att återhämta sig. Läs mer om vassleprotein om du är osäker på vad detta innebär. Smakerna jag har testat är Rocky Road som smakar karamell och är lite söt i smaken och sedan har jag min nya vän Melon Yoghurt som jag återkommer med under dagen eller imorgon. 
 
Sedan tar jag kaseinprotein till mellanmål och kvällsmål och de kaseinpulver jag har nu är från bodyscience. Jag har testat smakerna Double Chocolate Almond, Päronsplit och Vanilj. Min favorit av de tre är chokladen helt klart, otroligt god och fyllig chokladsmak och smakar inte tillgjort alls som jag kan tycka vissa chokladsmaker gör. Vaniljen är också god och både chokladen och vaniljkaseinet kan man göra goda proteinbrownies på. Recept finns här! Sedan har vi päronspliten som inte riktigt föll mig i smaken då den är alldeles för söt och päronsmaken känns lite konstgjord. Jag vet inte de e nått med den jag inte föredrar men de funkar ju självklart att äta den. Jag beställer detta kasein från http://www.mmsports.se/home.php 
 
Efter att jag börjat intagit mitt protein mer noggrant och med en tanke bakom så känner jag själv att jag orkar mer och känner mig starkare dagen efter ett tungt pass. Med god sömn så blir återhämtningen maximal. Så är det så att ni tränar väldigt mycket så är det att föredra lite tillskott av protein. Och ja, du kan få samma mängd protein i kosten men detta är ett bra sätt att få i sig det snabbt, lätt att ta med sig och blanda med lite vatten. 
 
Vill man inte ta proteinpulver så kan man äta en burk tonfisk som innehåller bra protein också men oftast så är proteinpulver att föredra om ni frågar mig. 
 
 
Malin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0