Food Factor

Hejsan hoppsan!
Nu tänkte jag försöka komma tillbaka och vara lite mer aktiv här igen, skriva
lite om hur detta nya med Food Factor går och framför allt vad det innebär
då det är många som har frågor kring detta.
 
Jag kan börja med att säga att jag är verkligen ingen expert på Food Factor,
jag har endast sett några fåtal personer på Instagram som håller på med detta
och är annars helt på det gröna med denna nya livsstil. Det jag vet har jag fått från
Food Factors PDF på Facebook och genom att ha frågat på Instagram.
 
PDFen kan ni nå genom länken ovan eller om ni söker på Food Factor på
Facebook, så får ni upp deras sida och där finns den också länkad.
 
Personer som håller/hållit på med Food Factors med fin fina resultat som ni kan
spana in på Instagram och blogg är Evelina aka. @e_larsson och
Sofia aka @byggarebobina, och Sofia har även en blogg.
 
 
Som det står i PDFen så är Food Factor ingen "quick fix" utan en livsstil.
Och dom vill att du ska.. äta god mat som är enkelt att tillaga och som
framför allt är bra för dig! Det ska inte vara svårt att äta bra mat, inte heller krångligt.
Du kommer att äta riktig mat från kött, fisk, fågel, ägg, keso/kvarg, grönsaker,
bönor/linser och bra fetter. Och i största möjliga mån ska du använda dig av
ekologiska produkter som är fulla av näring, vitaminer och mineraler.
 
Sen finns det tre profiler att välja mellan. Och för att ta reda på vilken som
passar en bäst bör man läsa igenom alla, och sedan välja den som passar
dig och dina mål bäst och sedan jobba utefter den!
 
Fat loss - Är för dig som vill gå ner i fettvikt.
Stay in shape - Är för dig som vill behålla din vikt.
Athlete - Är för dig som tränar hårt minst 4 gånger i veckan och har
fokus på att prestera.
 
Jag kör enligt Athlete och då finns det en lista på livsmedel som jag får
äta och helst ska äta mina måtider med minst en del av varje, dvs protein,
kolhydrater och grönsaker.
Och jag ska äta Frukost, Mellanmål, Lunch, Mellanmål, Middag och Kvällsmat.
Egentligen ska andra mellanmålet vara en liten lunch/middag, men jag ansåg
att det skulle bli så mycket mat på eftermiddagen, så jag bytte till ett mellanmål.
 
Och det bästa(?) med Food Factor tycker jag är fridagen, att du varje vecka har en
fridag, förslagsvis lördagar. Då du får äta vad du vill, utan några egentliga restrektioner.
Det enda som är är väl att fridagen börjar när du vaknar på den dag du valt, och att du
ska äta en proteinrik frukost innan allt gott drar igång!
 
I PDFen finns det också en hel del recept, men överlag, Food Factor är INTE svårt!
Du har din lista, sen mixar du ihop dina måltider. I PDFen finns även massor med
guidelines och hjälp. Och ta gärna hjälp av Instagram, där finns en hel del! Ett tips är
att använda dig av hashtags, ett lätt sätt att söka. Jag anänvder #foodfactor, sen finns
det garanterat fler!
 
Jag hoppas att detta svarade på en del av era frågor. Annars är det som alltid bara att
fråga, och mitt främsta tips är ju att kika in PDFen!!
 
Kram, Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0