Träning a la Sofie!

Ja, ojoj! Här har det änna vart tyst i en vecka nu! Jag får be om ursäkt!
Men ja, vad har jag sysslat med på senaste? Det mesta har ju dock dykt upp
på Instagram om inte annat! Men skola och annat hyss har tagit mycket tid.
 
Men jag tänkte väl ta chansen till att berätta lite om hur jag tränar! Den enda jag
har postat här har väl mest handlat om mat. Men det är ju bra mat + träning = Succé!
 
Kort och gott så är jag en tjej som gillar hög puls, tufft arbete och svett! Och när jag
väl tränar så trääänar jag, sällan jag är där på gymmet i mindre än 2 timmar.
Sedan årskiftet 2011/2012, då min viktresa började så körde jag i princip bara kondition.
Det var löpning, PW, diverser högintensiva pass på gymmet så som BodyAttack,
BodyCombat, MRL, Indoor Walking osv. Och körde jag styrka så var det med egen
kroppsvikt, lättare vikter eller styrkan som ingick i de olika passen jag körde.
 
Men nu försöker jag satsa mer på styrketräning, nu vill jag liksom bygga upp kroppen.
Förra året handlade om att tappa vikt och i år ska jag forma! Så målet är väl att jag ska
tappa fett och bygga muskler och få en tajtare kropp med en aning synliga muskler, och
specifikt då magrutor och välsvarvade armar! MUMS!
 
En träningsvecka för mig kan se ut ungefär såhär:
 
Måndag: Indoor Walking, CxWorx, BodyAttack
Tisdag: Vila
Onsdag: CxWorx, egen kondition och styrka
Torsdag: BodyPump/X-fit eller egen kondition och styrka
Fredag: Vila
Lördag: CxWorx, egen kondition och styrka
Söndag: Vila
 
Sen kan det ju absolut variera, om jag kanske är upptagen en kväll så kanske jag
kör en annan dag istället. Men detta är väl grundschemat för mig.
 
Jag löptränar ju också en del, men har haft ett litet uppehåll nu i vinter så vägarna
är alldeles för hala och dåliga med snö på. Men ska ta upp detta igen när snön töar!
Då är även planen att innan skolan och lediga dagar att dra ut på en löprunda eller
PW innan frukosten. Liksom utnyttja kroppen och bli ännu bättre!
 
I år har jag dessutom anmält mig till både Vårruset i Vänersborg och Midnattsloppet
i Göteborg. Så ska verkligen satsa på löpningen och kicka ass!
Och nästa år är planen Göteborgsvarvet!
 
Har ni några frågor och funderingar? Fråga!
Och så har jag en fråga till er, ska ni springa några lopp i år?
Och vad är era mål med er träning?
 
Kram Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0