Dag 2 på min nya livsstil, lite tips och tankar

Hejsanhoppsan! 
 
Dag 2 på min nya livsstil var det ja.. Det roliga med mig var att jag skulle börja den 1 mars, varför ska man sätta ett datum egentligen? Jag tror jag gör det för att jag lätt sen ska kunna följa upp det och ha ett lätt datum att blicka tillbaka till. Fast vafasen spelar det för roll om jag började 27 februari eller 1 mars? Jag har ju ialla fall ett datum. 
 
Sådärja, tillbaka till lite mer väsentliga saker. Torsdag är det idag och jag börjar äntligen känna mig frisk. Tillräckligt frisk för att få träna så idag blir det ben på gymmet. Jag älskar att köra ben och jag älskar smärtan som smyger sig på efter några set tunga knäböj. Dock fegar jag en del med vikterna när jag kör själv eftersom att jag inte vill faila och tappa stången. Så mitt nästa projekt är att träna in frontböj för att ha mer "makt" över stången i böjen så ifall jag failar är det lätt att släppa stången på golvet. 
 
Maten igår blev lite tarzan även fast det var dag 1. MEN, eftersom jag ätit såhär i 10 dagar tidigare så vet jag på ett ungefär hur en dag ska se ut för att jag ska få i mig mitt protein (det jag värderar högst i kosten). Så på kvällen blev det middag vid 6 och två mellanmål efter det. Eftersom jag missat eftermiddagsmellanmålet pga min promenad så tog jag igen det på kvällen. Men detta är egentligen inget jag gjorde bra i helhet under dage, men jag fick lösa det i efterhand och mumsa i mig två mellanmål för att komma upp i mina kalorier.  
 
Juste, det var frågor om mitt sötsug i kommentarsfältet igår. Och jag kan skriva det här att mitt sötsug påverkas inte mer av en sån här kost än om jag skulle äta LCHF. Den största fällan för mig är när jag börjar minska måltiderna eller slarvar och tar ett mål försent. Jag har en bra mall hur mina måltider ska se ut när jag jobbar och hur de ska se ut när jag är ledig. Och det kan jag anse vara ganska smart att man lägger upp så man hela tiden har något att luta sig emot. Annars blir det lätt att man antingen småäter eller skiter i att äta för att de kändes som att man precis ätit. 
 
Gud vad jag lyckas hoppa omkring på detta inlägg... Men min frukost bestod ialla fall av kvarg och vassleprotein(rocky road). Frön (psyllium och linfrön), mandlar och sedan två finncrisp med stekt äggvita och gurka. Det är ganska många som blandar kvarg med sitt protein och jag tänkte att "varför inte testa?".. Dock tyckte jag att kvarget (som ger en ganska sur smak förövrigt) slog igenom smaken på mitt pulver så det var väl ingen höjdare egentligen. Smaksak, nästa gång ska jag testa med funlight tror jag. Kan bli spännande! Jag är en riktig newbie i det här också så ni kommer få se och höra mig faila några gånger också. Men vad gör det? Jag ser detta som en lärdom och jag har en del bloggar och hemsidor jag tänkte tipsa er om senare.... Grymt bra!!! Missa inte....
 
 
Nu: En promenad till läkaren i det fina vädret(!!!) och ta blodprov. Scary! 
 
Malin

Kommentarer
Postat av: Malin - På mitt sätt

Jag brukar blanda kvarg med massa kanel! Och ibland blanda ner lite mandelsmör, det blir grymt gott!! :)

2013-02-28 @ 12:24:03
URL: http://malinribbing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0