Analys av fridag vecka 3

I helgen som gick var det dags för fridag nummer 3! Och jag hade inför denna dag ett nytt upplägg, höll mig till det och jag kunde lägga mig nöjd och glad sen på kvällen!

Strategin var att inte äta för att äta, utan äta det jag var sugen på och att inte gå på det söta för än eftermiddag/kväll. Samt äta med måtta, inte frossa som tidigare fridagar.
Och detta funderade!!
Jag smååt inte hela dagen, jag åt inte för att äta utan åt det jag var sugen på/blev bjuden på.

Jag började dagen som vanligt med en proteinrik frukost, bestående av proteinpannkaka. Sedan till mellanmål, innan avfärd till gymmet blev det en skål Kellogg's All-Bran med mjölk och ett knäcke med ägg och kaviar.
Efter gymmet vart jag sugen på kebabsallad, så det införskaffades på bästa Da Mille och jag åt till och med brödet. Och guuud vad gott!!
Sen på eftermiddagen så tog jag faktiskt några bitar av godiset från förra veckan, men slängde resten, för jag var inte sugen, och kände att dom är nog inte goda nästa vecka igen! Och sen spatserade jag till ICA och köpte mig min efterlängtade Magnum Kisses No. 1! Också galet god!
Sen bar det av mot Lerum för en kväll i mysets tecken! Och där bjöds det på middag, gratinerad kyckling med minimajs, pesto och annat gott och potatis och grönsaker till detta. Och sedan så bakade vi en kladdkaka, efter Leilas recept, mums! Den avnjöts senare på kvällen tillsammans med ett wienerbröd med choklad på som herrn köpt till oss och några bitar Marabou Dröm Krisp och ett halvt glas juice slank ner.

Allt var gudomligt gott, jag njöt till max av allt och jag är otroligt nöjd med min prestation!

Jag blickar framåt och hoppas att det går minst lika bra nu på lördag!
Då ska jag spendera dagen på jobbet, och guess what?! Jag lagar maten!! Heeelt fria händer! Får se vad det blir!

Nu ska jag göra klart inför seminariet jag har i morgon i skolan och sen sussa sött!

Tack och god natt!
Kram, Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0