Proteinpannkakor

Här hittade jag ett recept på proteinpannkakor som jag tyckte var spännande att testa. 
Grundrecept är från Jennycorradino INSTAGRAM
 
1 portion (2 stora pannkakor) 
 

1dl havregryn
3 äggvitor
1/2 dl kvarg 
1/2 dl keso 
valfri mängd smaksättning, jag hade kanel men går även att köra med vaniljpulver, kakao eller annat. 
 
Utförande: 
Jag gjorde det ganska lätt för mig så jag hällde allt i en bunke och mixade sedan ihop det till en bra smet. Sedan stekte jag pannkakorna i olja tills de fått fin färg. Går även om man vill göra småplättar av dom då smeten blir ganska tjock. Går även att utesluta keson om man vill det och bara ta kvarg till. 
 
Tillbehör: Bara fantasin kan sätta stopp här. Alla vet ju att allt funkar mer eller mindre till pannkakor och sedan beror det väl lite på vad man har för smaksättning på dom också. 
 
Jag körde med chokladkasein för att få i mig extra med protein såhär innan gympasset. Totala kcal blev 467 så det var ändå en helt okej måltid. Smaklig måltid
 
Malin
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0