Nystart

Som ni säkert har läst så har Malin lagt om sin kost, och jag lika så!
Jag blev sjukt inspirerad av Malin och bestämde mig för att hänga på!

Så från att ha käkat LCHF äter jag alltså någon variant av deff, eller LCHP om man vill kalla det så.
Kort och gott så äter jag fortfarande lågkolhydratskost, jag ligger på 50-70g om dagen. Jag äter "normalt" med fett, enligt Shape Up-appen. Och mycket protein, som kan sträcka sig upp mot 200g om dagen! Och ligger på ett kcal-underskott.
I och med att jag ska hålla mig på normal fetthalt, så är t ex. kvargen jag käkar till frukost inte den vanliga på 10% utan lättkvargen.

Förra året för mig handlade om att gå ner i vikt, tappa fett. Men jag sysslade inte med någon nämnvärd styrketräning utan hade fokus på kondition och viktnedgång.
Så i år är fokus på att bygga upp kroppen, dvs bygga muskler och skaffa mig en tajt och snygg kropp!

En dag för mig nu består 3-5 mål, beroende på hur mycket kalorier jag lyckats få i mig. Och målen ser oftast ut såhär:
- Frukost
- Lunch
- Mellanmål
- Middag
- Kvällsmat

Nu när vi går mot ljusare tider så ska jag utnyttja naturen mer, ut och gå eller springa på mornarna och ta tag i min styrketräning.
Som Malin förklarade för mig, så är kondition på morgonen en start för förbränningen och sen på eftermiddagen/kvällen köra ett styrkepass kickar igång förbränningen på nytt när konditionen på morgonen börjar avta. Och att då ständigt fylla på med protein gör att musklerna alltid har virke att bygga med!
Och detta ska då resultera i ökad muskelmassa, minskad fettprocent och en hälsosammare och snyggare kropp!

Jag ska försöka uppdatera så gott det går om min resa med denna nya kost och träning och delge resultat i den mån dom kommer!

Hoppas ni är lika exalterade som jag!
För nu kör vi!!

Sofie


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Hur såg din fördelning ut ungefär i shapeup då du var ute efter viktminskning? Mvh Frida

Svar: Du menar när jag körde strikt LCHF? Då hade jag stenhård fokus på kolhydraterna, max 20g om dagen. Men försökte ändå hålla en lagom nivå på kcal. Protein och fett räknade jag ej.
lowcarbworkout.blogg.se

2013-03-03 @ 20:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0