Kesokaka Food Factor

 
Idag testade jag att göra kesokaka till mellanmål. Och det blev helt okej!
Det var väldigt lik min LCHFgröt i smaken, men funkade prima som mellis.
 
Kesokaka 2 portioner
 
250g Mini Keso
2 ägg
20 finhackade mandlar (för athlete)
0,5-1 msk kanel (krydda efter smak)
 
Blanda ihop och in i ungen.
 
Jag satt ugnen på 200 grader och där fick den stå i närmre en halvtimme.
Jag skulle tipsa om att låta keson rinna av innan, för den blev väldigt mycket
vatten i formen och då tar den längre tid att stanna.
 
Det går också att variera smaksättningen, pepparkakskryddor och kardemumma
hade dom föreslagit i originalreceptet som finns i Food Factors PDF.
 
Kram, Sofie

Kommentarer
Postat av: Johanna

Äter i stort sett som de föreslår redan idag, men har ännu inga ätardagar. Roligt om ni dokumenterar hela första ätardagen, hur bananas vågade ni gå liksom? :)

2013-03-26 @ 23:25:56
Postat av: Malin - På mitt sätt

Låter gott! :)
Hur går det för Malin med Hennes "projekt"? :)

2013-03-27 @ 20:40:11
URL: http://malinribbing.devote.se
Postat av: Jennie

Få man äta frukt. På hemsidan stod det att man skulle undervisa det eftersom det innehåller mycket fruktsocket.

Svar: Alltså, det beror på vilket program du kör efter. I Athlete som jag kör så får man äta en begränsad mängd frukt och bär. Eftersom jag tidigare körde LCHF så är jag ju van vid att inte äta det så det sker sällan, men ibland så blir den en banan eller äpple eller något annat :) fruktsocker och vanligt strösocker är samma skit liksom, bara att frukt ät naturligt och innehåller vitaminer och så, vilket även grönsaker gör. Därav blir inte frukt något som behövs i kosten.
lowcarbworkout.blogg.se

2013-04-06 @ 01:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0