Dag 5 och solen skiner

Ja, idag är jag riktigt glad. Jag hade bestämt mig igår att ställa klockan på 8 och gå ut och gå. Jag borde börja med min morgoncardio nu igen efter förkylningen just för att hålla igång förbränningen. Strålande sol och jag trippade fram på de isiga gatorna. Dock blåser det sjukt mycket så jag fick lite småskjuts i vindarna ibland, värre när det blev motvind. 
 
Hur gick då resterande av dagen igår? Jomen tack.. det gick bra och jag höll mig på mattan. Dock efter att jag skrivit inlägget här så började jag fundera kring ätardagen jag egentligen ska ha på mina lördagar. Att om jag inte fyller på med kolhydrater nu så blir det 11 dagar totalt sen utan ätardag. Och jag satt och googlade på ätardag och läste igenom hela grejen gång på gång och bestämde mig för att köra en lättsam ätardag då jag köpte lite lösgodis just för att fylla på med kolhydrater för veckan. Och jag är riktigt nöjd med det för att jag känner nu att jag är "påfylld". Behövdes inte så mycket som sagt för att fylla depåerna! 
 
Ätardagen innebär för mig att fylla på med kolhydrater i musklerna då jag går på ett underskott och liten mängd kolhydrater. Detta kan boosta förbränningen lite extra och gör man det på rätt sätt så ska man känna sig "tight" och påfylld i musklerna dagen efter. Därför handlar det inte om att frossa i allt man ser för mig. Jag ser inte detta som en dag jag kan gå loss i skåpen eller så. Jag har en tanke bakom varenda grej jag stoppar i munnen. I detta läge så handlar det mycket om att lära känna sin kropp och sina signaler. För känner du dig vätskefylld och slapp dagen efter så har du gått för långt i ditt ätande. Och detta kan resultera i ökning i vikt och att du lägger på dig onödig fettmassa. Så ett tips är att läsa på om ätardagarna för som med allt annat så finns det en tanke bakom... 
 
Jaja, till söndagen då.. Dag 5. Började dagen som sagt med 50 minuter PW innan frukost. Jag försöker att gå lite mindre än en timme just för att inte gå allt för långt så att jag börjar ta energi från musklerna under promenaden. Mitt syfte är ju bara att bränna fett och inte ta energi från mina muskler. Mina muskler är dom jag värnar mest om just nu då det är dom som kommer hjälpa mig att tappa fett. 
 
 
Efter min promenad så gjorde jag en sjukt god frukost. Den bestod av kvarg och mitt vassleprotein (melon yoghurt) med blåbär och hallon. Sedan blev det två finncrisp med skinka och gurka på. Otroligt gott! Dagen idag kommer att bjuda på ett ryggpass på gymmet med min kompis William och sedan lite innebandytittande och catch up time med min kompis Caroline senare i eftermiddag. Uppdaterar mer ikväll! Ha en bra dag fina läsare. 
 
Malin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0