Microbröd LCHF

 
Här kommer mitt recept på microbrödet jag brukar göra!
 
Microbröd LCHF (2 bröd)
 
1 ägg
2 msk mandelmjöl/mald mandel
0,5 msk fiberhusk
0,5 tsk bakpulver
en nypa salt
 
Vispa ihop ägg och salt med en gaffel i en tallrik eller skål.
Tillsätt mandelmjölet, fiberhusken och bakpulvret och vispa samman till en jämn smet.
Micra sedan på full effekt i 2 minuter och du har dig ett microbröd!
 
Dom på bilden är gjorde på två satser, alltså en sats till varje bröd, och dom är gjorda
i en djup skål istället för en plan tallrik. Då får du mer frallform.
Gör du microbrödet på en plan tallrik så får du en stor rund smörgås, eller två
halvmånar om du delar på dom, därav receptbeskrivningen "(2 bröd)".
 
Detta recept går att spacea till lite också!
Det går kanonbra att blanda i krossade linfrön, eller brödkrydda, eller kardemumma,
eller vad man nu kan tänka sig vilja ha i!
Perfekt till frukost eller kvällsmys! Mmm!
 
Kram, Sofie

Kommentarer
Postat av: P.N

hur många bröd (st) äter ni?

Svar: Per dag eller hur menar du?
lowcarbworkout.blogg.se

2013-01-18 @ 20:28:59
Postat av: Ida

Tack! :) Detta kommer jag garanterat göra imorgon. Och jag som dessutom har köpt linfrön igår! :p

2013-01-18 @ 20:50:09
URL: http://enjoylifeforreal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0