Mat i stor njutning

Jag brukar på veckodagarna helt ärligt vara ganska fantasilös vad gällande mat. Jag äter oftast kött, fisk eller kyckling med bea och grönsaker. Kul? Nä jag vet.

Men idag så gjorde jag köttfärsfylldpaprika med oliver och vitlök i botten och sedan toppade jag detta med gorgonzola och beasås. Och gissa om det blev gott? Det blev så himla gott och snabbt gick det att göra.

Gör såhär:

Stek på lagom mängd köttfärs i smör

Skär upp en lagom stor "paprikahatt".

Fyll paprikan med oliver och vitlök (valfritt).

Ta valfri ost (jag tog gorgonzola) och strö över paprikan.

Klicka sedan ut lite bea kring paprikan.

Jag tog en liten variant av ungsform och strödde lite extra köttfärs och oliver kring paprikan. Krydda med valfria kryddor. 

Ställ sedan in paprikan i ugnen på 200 grader och låt stå till osten har smält. 


(Skriver valfri mängd i och med att det är då individuellt vad man blir mätt av).

Hoppas det smakar!

Kram, Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0