Cykla A till B

I sommar ska jag jobba på samma ställe som jag gjort de senaste tre åren, men detta år är den första sommaren utan bil! Då jag sålde den när jag skulle börja plugga för att den skulle mest stå och kosta pengar..

Så min lösning, eller tanke på lösning i alla fall att cykla!

Att cykla från min dörr till jobbet är nog 2,5 mil skulle jag tro snabbt uträknat på rak arm. Men ställer jag min cykel hos min pappa så har jag endast 8 km. Och detta anser jag då vara rimligt.
Eller vad säger ni?

Men kruxet är att jag för det första inte ens äger en cykel! Så det blir ju till att införskaffa!
Och jag fick tipset om att skaffa mig en hybrid. Som är en blandning av mtb och något annat. Men jag är väl främst ute efter själv en cykel som tar mig från A till B, som är lätt att hantera och inte kostar stryk!

Jag klickade mig in på XXL Sport och Vildmark och hittade en för 1500kr!
Vit och fin!
Men varför ingår inget? Inte ens skärmar.. Så minst 2000kr lär det ju kosta..
Go, fattig student!!

Någon annan cykelfantast som har tips och idéer?!

Kram, Sofie


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vill man ha en med skärmar så ska man leta efter en sporthybrid.
Dom utan heter cityhybrid, oftast att det inte ingår är att vikten ska vara så lätt som möjligt ex plocka bort pakethållare,stöd & skärmar. Vill man köpa till så är det väldigt enkelt att sätta fast skärmar, biltema har mycket för en billig peng annars är specialized ett bra och växande märke inom cyklar. Lycka till :)
Ps. Cykling är en underbar livsstil att ta sig fram på :)

2013-04-22 @ 20:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0