Moussaka Food Factor

Fick för mig i söndags att göra ett storkok inför veckans praktik. Och jag hade köpt aubergin och zucchini och kon då på att jag kunde göra en Moussaka enligt receptet som finns i Food Factors PDF!

Moussaka

800 g köttfärs
2 burkar krossade tomater
1 Aubergin
1 Zucchini
2 dl kokosmjölk
2-4 vitlöksklyftor
4 schalottenlökar
Oregano
Basilika
Kokosfett

Sätt ugnen på 175 grader.
Stek köttfärsen, vitlök och schalottenlöken i kokosfett.
Tillsätt krossade tomater och kokosmjölk.
Smaka av och tillsätt oregano och basilika, låt det koka ihop i ca 10 min.
Skiva aubergin och zucchini i ca 0,5 cm tjocka skivor. Precis som lasagne plattor så varvar du aubergin och zucchiniskivor med köttfärssås.
Grädda mitt i ugnen i ca 50-60 min, låt den stå i ca 5-10 min innan du serverar.

Gott smak!
Sofie


Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-05-16 @ 14:51:55
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0