Tankar inför min första fridag

I morgon är det då dags för min första fridag efter snart en vecka av Food Factor.

Jag tycker att det har gått väldigt bra denna veckan, maten jag äter nu är ungefär densamma som innan men mer kontrollerad och mer kolhydrater från andra källor. Även att hålla mig borta från "orena" produkter och sött har inte varit svårt heller, med tanke på att jag vet att på lördag så får jag äta VAD JAG VILL! Och att få i mig sex mål om dagen har inte varit så svårt heller, i och med att jag vaknat 6 nu varje morgon så har det fallit sig väl. Då har jag ätit med ungefär tre timmars mellanrum:
- 6:30 Frukost
- 9:00 Mellanmål
- 12:00 Lunch
- 15:00 Mellanmål
- 18:00 Middag
- 21:00 Kvällsmat

Om du är nyfiken på vad jag ätit till dessa mål är du välkommen att besöka min Instagram @sofieseverinsson eller mitt Instagramkonto på internet http://instagram.com/sofieseverinsson, där matbilder och annat kul kommer kontinuerligt!

Men då för att återgå till fridagen, i morgon är det dags!
I förmiddags på Instagram publicerade jag min lilla lista över mina sug, och dom är även bifogade nedan.
Mitt största "problem" är hur jag ska ha tid med allt! Jag har väl en liten plan för hur jag ska äta, men planerna för övriga aktiviteter kan ju variera under morgondagen! Men det löser sig!

Det ska bli otroligt gott att "få" äta sånt jag tidigare inte tillåtit mig, så som gröt, flingor och godis! Jag har idag känt ett sjukt sug efter allt morgondagen har att bjuda på och längtat mig halvt sönder och samman till att få vakna upp och det är lördag!
Nu börjar jag bli trött och natten är inte långt borta. Frukosten ska ju bestå av något proteinrikt innan jag får gå lös. Och just nu känns proteinpannkaka som det självklara valet! (Recept på pannkakorna finns i det tidigare inlägget).

Nu får jag tacka för mig och så kommer mer uppdateringar under morgondagen!

Tack och god natt, Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0