Fridagen Vecka 1

Ja, nu var fridagen/ätardagen avslutad och GUUUD vad skönt!
Nog för att allt jag åt igår var helt frivilligt och i många avseenden gott så kändes det så fel och den mättnadskänslan jag får efter att äta "skit" är verkligen skit!

Jag tänkte dra en reflektion över gårdagen och över fridagen i allmänt och lite tankar inför kommande veckor.

Redan på fredag kväll såg jag sjukt mycket fram emot fridagen, få äta massa sött, vilket det mesta av det jag varit sugen på var. Och på lördag morgon vaknade jag och åt först den obligatoriska proteinrika frukosten bestående av proteinpannkaka med keso och hallon. Och sedan som mellanmål åt jag mannagrynsgröt med lågkalori hallonsylt och ett knäckebröd med ägg och kaviar. Och det var startskottet för fridagen, och då började även den lilla småätningen på lördagsgodiset..
Sen bar det av till gymmet och efteråt käkade jag tacos, då jag hade banan och bostongurka på bara för att jag kunde och det är sjukt gott, hade inget bröd eller chips till.
Och innan ens tacosen var klar hade jag ätit upp den lilla biten leverpastej som var kvar i kylen, och den överblivna skinkan, detta dock mest för att dom skulle hinna mögla och synd att slänga.

Jag vet, SMÄSTA URSÄKTEN! Men det var gott.

Sedan fortsatte småätningen av godiset i påskägget och även några Raffaello och jag var sjukt jävla asmätt, sådär sockeräckligt mätt!
Så jag skippade flingorna och satsade istället på äpplepajen som åts först när mättnaden lagt sig.
Jag blev riktigt besviken alltså! Både pajen och vaniljvispen var inte alls så god som jag kommer ihåg! Och så blev jag så mätt så jag slängde en del och så la jag resterande paj i en burk i frysen.

Efter detta blev det ändring i planeringen, från att ha en lugn kväll på hemmaplan och äta hemmagjord hamburgare och mitt godis, där av blev det småätandet av godiset för att jag skulle få äta mitt godis, då det var väl det jag saknat mest och var mest sugen på!
Men istället blev det middag hos en kompis och utgång! Där blev det både alkohol i alla dess former och mat med potatisgratäng och frukt och annat gott!
Och innan vi åkte hem blev det det obligatoriska Donkenbesöket och jag var så galet hungrig! Trots att fridagen rent tekniskt var över så gick det liksom inte att inte äta, magen skrek! Så jag beställde en Big Tasty och en vanlig hamburgare men åt endast köttet och grönsakerna, brödet delade jag ut till mina överkolhydratshungriga vänner, för att hålla mig någorlunda Food Factor-vänlig.

Nu när jag vaknade i morse, efter 3,5 timmars sömn så hade jag ont i tänderna av allt socker! Och längtade efter vanlig mat! Inget mera sött på ett bra tag! Och var återigen vrååålhungrig! Så det fick bli kvarg med frön och bär och ett stekt ägg med extra äggvita och gurka till frukost.

Jag märkte på eftermiddagen igår att min mage inte gillade mina matval, det bubblade bra! Och trots den äckliga sockermättnadskänslan så känner jag att det var bra och gott med en fridag. Liksom att jag har en dag i veckan där jag får äta vad som än skulle falla mig in och liksom "döda" mina begär efter kolhydrater, så slipper dom spöka under veckorna!

Men till nästa vecka ska jag nog ha ett annat upplägg. Inte så många grejer kanske, för det var för mycket att få in om jag inte skulle käka non stop!
Liksom att jag kanske väljer maträtter, om jag är sugen på det, som är "fusk" och sen utöver det en efterrätt och lite lösgodis eller annat snacks till kvällen. Realistiskt liksom.
För som sagt så hann jag liksom inte ens med flingorna.

Men något jag kände var riktigt skönt, just med godiset, var att den där äckliga mättnadskänslan kom väldigt fort, efter inte alls många bitar. Då det räcker ju egentligen bara till köpa en eller några bitar av mina favoriter, eller en liten Gott och Blandat eller en Maraboukaka eller så, för mer äter jag inte! Innan kunde jag helt seriöst vränga i mig en stor påse HELT SJÄLV! Kan ju även tillägga att jag inte åt upp allt godis, har kanske 1/3 lösgodis kvar och över halva Raffaelloförpackningen. Också en grej som aldrig hade skett förr, då hade jag ätit upp det bara för att!
Positivt!!

Nu har ni text så det står härliga till!
Nedan har ni lite bilder på gårdagens synder!

Kram, Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0