Nytt upplägg inför fridag vecka 3!

På lördag är det dags för fridag igen, min tredje fridag. Och jag ska vara helt ärligt.. Jag anser mig själv ha misslyckats katastrofalt med dessa fridagar/ätardagar!! TOTALT!

Som jag tidigare sagt så har jag frossat, och då överdriver jag inte, jag har FROSSAT! Proteinrik frulle och sen pang på godiset! Och sedan har det söta och all mat totalt tagit över min hjärna hela dagen. Jag har varit megasuperfettomätt hela dagen.
Jag kan helt enkelt inte hantera "friheten", jag behöver restriktioner..

Det var sån jag var innan, innan LCHF. Jag smååt i ett, gärna sött. Ju sötare desto bättre. Men då gick det liksom, då mådde jag inte illa, då brydde jag mig inte. Men nu när jag bryr mig, har helt annat tänk kring kost och hälsa så stör det mig något så kolossalt! Så sjukt frustrerande att jag ännu inte kan ha ett sunt förhållande kring sött.. Liksom att kunna käka några bitar och känna mig nöjd! Utan jag vill ständigt ha mer. MER!

Mitt nya upplägg går ut på att inte ha köpt in grejer i förväg, utan ta mina sug på lördagen. Inte använda min "lista" som en lista att checka av, utan mer se vad jag är sugen på utan några garantier så att säga att det är något jag ska och kommer att käka bara för att.
Mitt nya upplägg går också ut på att det är inte för än till eftermiddag/kväll som jag får äta mer fritt. Att jag innan dess kan käka min proteinrika frukost, sedan ett mellanmål, sedan lunch och efter det mellanmål igen, sen middag och efter det få börja allt kunna äta sött eller annat gott.
Men att jag kan käka något icke Food Factor innan under dagen, men att det inte måste vara kolhydratsrikt bara för att jag får. Utan att det kan vara något LCHF, eller helt enkelt något nyttigt och "tillåtet" som är gott! Jag ska inte "söka" det söta.

Kort och gott att jag har MÖJLIGHET att äta vad jag vill, inte för att jag MÅSTE eller FÅR. Det låter förnuftigt i mitt huvud och i mina öron.

Vad tror ni om detta upplägg?

Kram, Sofie

https://cdn1.cdnme.se/4038679/7-3/pic_5166b8d39606ee573beee60e.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0