En vecka, DONE! Dag8

Ja jag börjar bli nöjd med tillvaron nu. Mina pass blir sjukt bra på gymmet och jag känner i vissa byxor att de börjar sitta lösare nu. Jag är fortfarande otroligt noga med att musklerna inte försvinner men muskler tar mindre plats än fett. Jag var ute i morse med på en promenad och börjar få in ett bra flow i det med. Rutinmässigt går det här riktigt bra. Jobbigast är nog tiden på kvällarna eftersom man är hungrig 70% av dagen. Somliga kan se detta som något konstigt men det är de som är kvittot på att du gör rätt. Och nej det är ingen svältdiet men kroppen ligger på kalorier i underskott, klart att den ropar efter mer mat.

Biceps och axlar igår på gymmet och jag börjar kunna höja mina vikter ännu ett snäpp. Jag fortsätter ligga i, för jag ser mig som en vinnare i längden! En starkare och friskare kropp, helt klart!

Nu väntar det jobb mellan 7:30-16:30 sedan blir det ett besök på gymmet. Triceps och bröst står på schemat, magen ska oxå få sig en omgång!

Ha en bra dag!
Malin


Kommentarer
Postat av: sandra

Hej! Bra jobbat, vill också ha resultat... Så jag har en fråga, jag ligger också på kaloriunderskott, håller koll med shapeup. Men lägger man in träningen där så kan man ju äta mer? Hur gör du? Jag som tränar långdistanslöpning kan förbränna rätt många kalorier på ett pass, ska jag då äta upp alla dem? Eller ligga minus?
Tacksam för svar :)

Svar: Hej Sandra! Alltså, jag är inte så insatt exakt på vad som är bäst egentligen. Men jag kör så att jag går endast promenader på morgonen och eventuellt kvällen. Har slopat löpning/spinning för tillfället och kör endast styrka på gymmet. Men när jag körde ett spinningpass eller intervallpass på gymmet så såg jag mest till att jag åt lite mer protein. Men jag låg fortfarande kring min kalorier i ett underskott. Sen får du nog lyssna på kroppen i detta läget. Är du vrålhungrig fortfarande efter middagen så skulle nog jag ta lite kvarg med mättande jordnötssmör eller liknande just för att öka på med lite kalorier. Jag går ganska mycket på känsla i det läget när det handlar om hård konditionsträning. Så därför tycker jag att du ska lyssna på din kropp och känna efter vad som känns bäst. Hoppas du förstår hur jag menar. Lycka till med resultaten! :)
Malin
lowcarbworkout.blogg.se

2013-03-06 @ 15:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0