Proteinglass LCHF

4 personer 
3 st äggulor
3 dl grädde
2 dl grekisk yoghurt
1.5 dl proteinpulver (jag använde kaseinpulver från dahlblads med chokladsmak) 
1 tsk vaniljpulver
1 msk kakao 
Valfritt med sukrin alt. stevia 1-2 msk 
 
Vispa grädden och äggulan till en smet. Tillsätt sedan den grekiska yoghurten. Häll i proteinpulvret stegvis 
i bunken och vispa. Tillsätt sedan vaniljpulver, kakao och sötning. 
 
Jag la sedan i allt i min glassmaskin och rörde om den i ca 10 min. Sedan la jag glassen i en plastbunke och 
in i frysen. Har försökt kontinuerligt att röra om i glassen för att få en puffig konsistens. 
 
Betyg: Jag tycker glassen var god. Den smakar ju proteinpulver men jag gillar den smaken ändå. Det går att tillsätta mer kakao och ha sukrin i om man vill det. Jag hade inte sukrin i min proteinglass. 
 
Detta är ett mycket bättre alternativ än att gå och köpa glass. Billigare i längden och du kan välja smak efter eget tycke. 
 
Njuuuut! 
 
Tryck för större bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0