Garmin Forerunner 110

 
Nu lägger jag upp ännu ett inlägg om min pulsklocka eftersom jag får frågor i ett på min Instagram och jag är liiite trött på att om och om igen behöva förklara vad den gör, vad den kostar och var den finns. Så här kommer det sista inlägget jag kommer skriva om klockan. Så i fortsättningen får ni som undrar om klockan läsa här, det förra inlägget eller helt enkelt googla. Det är inte svårt att googla.
 
Min klocka kommer från Garmin och heter Forerunner 110. Jag köpte den på Elgiganten för 1299kr. Jag kan inte svara för vad den kostar nu, det får helt enkelt den som är nyfiken kolla upp. Jag tror den finns på andra ställen också, men det får den som är nyfiken kolla upp. Och ja, det finns flera olika sorters pulsklockor, denna är bara en i mängden.
 
Min pulsklocka går att använda inomhus som utomhus. Men inomhus används inte GPSen utan räknar då bara förbränning och mäter puls.
Klockan kan mäta följande:
- Puls
- Förbränning
- Hastighet
- Distans
- Tid
 
Kopplar du in klockan i datorn kan du analysera dina rundor/aktiviteter. Då kan du få reda på max och medelpuls, pulszoner, % av maximal puls, kartor, medelfart, maxfart, höjdstigningar, höjdförlust och mycket mer. In och utforska!
 
På bilderna har ni en beskrivning av vad allt på "historiken" betyder, också hur kartan på datorn kan se ut och sammanfattningar med skillnad på hastighet och tempo, och slag/min och % av maximal.
 
 
Jag hoppas detta inlägg gjort er lite smartare!
Och att ingen tog illa upp, men ni får ha förståelse, jag orkar inte gång på gång förklara när det finns en så bra sökmotor som Google som kan ta reda på det åt er.
 
Kram, Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0